ФОРМА ЗВОРОТНЬОГО ЗВ'ЯЗКУ
Передзвонити?
Ми зателефонуємо Вам найближчим часом!
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
від 20 липня 2020
м. Київ

Управління комерційною нерухомістю на часі. Чому зараз, як ніколи?

Ми не будемо «відкривати Америку» та говорити, що COVID-19 змінив сегмент нерухомості та життя загалом. З'ясуємо, чому послуги управляючих компаній набирають популярності щоденно та як власникам комерційної нерухомості зберегти дохідність під час кризи.
На ринку складської нерухомості відбувається динамічна ротація. Частина орендарів змінює площі на менші, інша – розширюється. Дехто, користуючись відкритими можливостями, покращує умови, шукаючи вигідніші пропозиції.

З офісною нерухомістю історія дещо інша. Компанії активно переглядають ставлення до організації роботи в офісі. Думаю, тенденція тимчасова, але ігнорувати її неможливо. Навіть гіганти інформаційного бізнесу, такі як ЕVО, змінюють підхід до використання ресурсу офісного простору. Нещодавно Микола Палієнко, генеральний директор компанії ЕVО, оголосив перехід на віддалений формат роботи назавжди. І цей випадок непоодинокий.

Якщо говорити про торговельну нерухомість – розуміємо, що свої позиції вдалося втримати тільки продовольчому ритейлу. Ті торговельні мережі, які вчасно не переналаштувались на роботу в форматі онлайн, втрачають позиції. Хоча напрям e-commerce й без того рухався в бік збільшення, пандемія добре прискорила темпи зростання.
На перший план виходить послуга, а не приміщення
Закривати чи переформатувати?
Основна тенденція очевидна – збільшення вакантних площ. Тепер потенційним орендарям важливо отримувати не просто об'єкт оренди, а якісну та комплексну послугу. На перше місце вийдуть критерії, що раніше були непомітні та не принципові. Відтепер недостатньо повісити банер та опублікувати оголошення на OLX, щоб знайти постійного орендаря й отримувати прибуток. Вони мають вибір і, найімовірніше, оберуть того, хто запропонує не просто приміщення, а сервіс, що не закінчується в момент підписання угоди. Всі етапи співробітництва мають бути максимально комфортними й адаптованими під клієнта: це швидка реакція менеджерів, електронний документообіг, також оперативна робота юристів, що зацікавлені максимально швидко погодити умови договорів, не розтягуючи процес.

Багато власників нерухомості зіткнулись з проблемою оптимізації витрат і передивились свої принципи управління. Наявність перевіреної бази підрядних організацій – перевага, яку важко переоцінити. Ми скорочуємо час пошуку та підписання договорів підряду. Завдяки постійній співпраці маємо відпрацьовану систему й особливі умови для скорочення витрат на утримання проєктів.

У ситуації, що склалась, може прийти на допомогу швидке реагування та новітні технології. Ділюся інструментом, який допомагає працювати нашій компанії – використання віртуальних 3D-турів для показу приміщень. Можливість подивитися офіс у такому форматі, особливо в умовах карантину, була знахідкою. Це економить час і дає можливість не зупиняти роботу. Особливо, якщо переглядів багато. Зараз час та енергія стоять на першому місці в списку цінностей споживача. Сучасні технології дають змогу не тільки розглянути офіс зсередини, а й оцінити вигляд з вікна. Подивитися, чи немає поблизу галасливого трафіку, який би відволікав. Або навпаки, оцінити, наскільки гарна розв'язка для зручності співробітників. Під час зйомки камера Matterport ще й вимірює точні розміри приміщення. Це допомагає потенційному власнику офісу зрозуміти, як ефективно використати весь простір, а для архітектора – розробити оптимальну розсадку людей в офісі.
Вікторія Ковальчук, керуючий партнер Alterra Group
Останнім часом ми з командою активно вели переговори з орендарями, намагаючись швидко збагнути, як допомогти їм пережити цей період і переформатувати бізнес. Ми створювали колаборації, працювали по бартеру. Маючи різні види нерухомості, надавали орендарям складські приміщення для зберігання речей. Це стало в нагоді компаніям, які тимчасово припинили роботу чи проходили період трансформації. Ми прагнемо справді допомогти орендарям, а не просто намагаємось утримати свої позиції.

Наша компанія давно не розділяє ринок на В2В та В2С. Є лише люди для людей. За цим принципом ми будуємо стосунки з власниками приміщень та орендарями. Управляюча компанія «володіє» ринком у тому сенсі, що може швидко провести ротацію, перемістити орендарів у разі розширення чи зменшення компанії, моментально відреагувати на зміни загалом. Важливим моментом є відповідальність управляючої компанії за дебіторську заборгованість. Не допускаючи критичних ситуацій, вона швидко реагує, запобігаючи накопиченню боргу.

Наповненість площ у нашому управлінні наразі сягає 89%. Можу сказати, що ми пережили динамічний період під час карантину та вчасно на нього відреагували. Як результат – зберегли команду та всі об'єкти в управлінні, відпрацювали нову систему роботи, змогли утримати чи швидко змінити орендарів, де була необхідність.

Ціль будь-якої управляючої компанії – надати власникові нерухомості стабільний дохід і взяти на себе всі рутинні питання щодо об'єкта нерухомості. Alterra Group стала рятівником для своїх клієнтів, таким собі супергероєм, який відразу прийшов на допомогу. Що важливо не лише гігантам ринку, а й малому та середньому бізнесам.
Джерело:
https://commercialproperty.ua
Кожен вид нерухомості обирає свій вектор розвитку